Een SEO-specialist: de sleutel tot online succes

Eindelijk is het moment daar: je hebt met liefde een plek gecreëerd op het wereldwijde web, met daarin een collectie aan retro games. Tijd om de nostalgische gevoelens van bezoekers van je webshop aan te wakkeren met games als Need For Speed Underground en Tekken. Na een aantal maanden maakt jouw enthousiasme plaats voor verbazing, wanneer je tuurt naar je webshop statistieken. Deze zijn matig, terwijl je nog dacht een goede niche te hebben gevonden. Je besluit te googelen naar tips voor een hoger aantal bezoekers en verkopen voor je webshop. Plots stuit je op de term SEO-specialist, die voorkomt in de internet marketing wereld. Klinkt interessant, maar wat is het?
Het web is oneindig
Het wereldwijde web telt sinds juni 2021 zo’n 4,2 miljard websites; een duizelingwekkend aantal. De toename hiervan kent geen einde. Een uitdagende en tijdrovende klus is het dan ook om een webshop vindbaar te maken voor potentieel geïnteresseerde bezoekers. Tevens ontbreekt daarbovenop vaak de kennis bij een ondernemer om dit uit te voeren. Niet geheel gek, als je dan niet weet hoe of waar te beginnen. Dit is waar een SEO specialist om de hoek komt kijken: iemand, die ervoor zorgt dat een webshop zo vindbaar mogelijk is én blijft in de organische zoekresultaten. Het resultaat is dat de bezoekersaantallen stijgen en daarmee ook het aantal verkopen.
De voordelen van het inhuren van een SEO-specialist
Het inhuren van een SEO-specialist kent meerdere voordelen. Een voorbeeld is dat een SEO-specialist een zoekwoorden onderzoek uitvoert, waarbij hij in kaart brengt welke zoektermen potentiële bezoekers gebruiken. Vervolgens kijkt hij naar wat voor soort artikelen hij vindt bij deze zoektermen. Als ondernemer kan je met je webshop hierop adverteren. Uiteindelijk komen er voornamelijk bezoekers bij jouw webshop terecht, die passen bij de doelgroep. De kans dat zij op jouw webshop blijven kijken en overgaan tot een aankoop is hierdoor groter.